Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrowi Mazowieckiej uprzejmie informuje, że rodziny zastępcze, osoby prowadzące rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej są uprawnione do otrzymania raz w roku środków finansowych
w wysokości 300zł na każde dziecko uczące się w szkole.
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się do 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się do 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Świadczenie „Dobry Start” nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.
Świadczenie Dobry Start przysługuje bez względu na dochód rodziny.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku. Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do 30 września.
Szczegółowe informacje możną uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrowi Mazowieckiej pod nr tel. 29 645 53 98 wew. 24, pok. nr 13.
Więcej informacji można także uzyskać na stronie internetowej: www.mpips.gov.pl/DobryStart
Druk wniosku o ustalenie prawa do świadczenia dobry start dostępny jest w siedzibie tut. jednostki (pokój nr 13) oraz poniżej: